Partilerin yerel seçim reklamlarına ne kadar harcadığı ortaya çıktı. Listedeki bir parti şaşırttı Hayati Karagöz 29 Mart 2024 Leave a Comment on Partilerin yerel seçim reklamlarına ne kadar harcadığı ortaya çıktı. Listedeki bir parti şaşırttı Posted in Haber Share: TwitterFacebookPinterestLinkedin Pazar günü yapılacak olan yerel seçimlerin sonucu herkes tarafından dört gözle beklenirken partilerin reklam için sadece sosyal medyada harcadıkları para ortaya çıktı. Sadece son 1 ayda META yani Instagram ve Facebook için parti kasalarından milyonların döküldüğü görüldü. Sosyal medyada çektiği videolar fenomenlerden birisi olan Ahmet Balat, parti ve adayların yerel seçim için son bir ayda harcadıkları milyonları çektiği bir video ile Instagram hesabından paylaştı. Sadece son 30 günde, 20 milyon liralık bir harcama ile Cumhuriyet Halk Partisi reklama en çok para harcayan parti oldu. CHP’nin ardından en reklama en çok para harcayan parti ise DEVA Partisi oldu. DEVA Partisi’nin harcadığı para dikkatleri üzerine çekti. 1 aylık süreç içerisinde DEVA’nın ardından en çok reklam yapan ise İBB Başkanı ve adayı Ekrem İmamoğlu oldu, İmamoğlu’nun ardından en çok para ayıran ise Cumhur İttifakı İBB adayı Murat Kurum oldu. Murat Kurum’u partisi AKP takip etti. İşte sadece 30 günde Facebook ve Instagram’da reklam için harcanan paralar: CHP- 20 milyon 60 bin 325 lira DEVA Partisi- 4 milyon 970 bin 160 lira Ekrem İmamoğlu- 4 milyon 836 bin 415 lira Murat Kurum- 4 milyon 761 bin 176 lira AKP- 3 milyon 906 bin 263 lira Hakan Tütüncü (Antalya Büyükşehir Belediye Başkan adayı)- 3 milyon 787 bin 328 lira AKP İstanbul İl Başkanlığı- 2 milyon 223 bin 368 lira Hamza Dağ- 2 milyon 131 bin 941 lira İstanbul Gerçekleri (AKP lehine paylaşım yapan sosyal medya hesabı)- 2 milyon 123 bin 532 lira Muhittin Böcek(CHP Antalya adayı)- 1 milyon 635 bin 523 lira Bağımsız Türkiye Partisi- 1 milyon 288 bin 19 lira Saadet Partisi İstanbul İl Başkanlığı- 1 milyon 271 bin 800 lira Author: Hayati Karagöz